بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟
مصرف کنندگان بیشتر از هر زمان دیگری در شبکه ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وقت می گذرانند. براساس We Are Social ، یک شرکت تجزیه و تحلیل دیجیتال ، متوسط ​​آمریکایی ها هر روز 1.7 ساعت را روی سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می گذرانند (Smart Insights) ، در حالی که گزارش اخیر سازمان غیر انتفاعی Common Sense Media نشان می دهد نوجوانان هر روز 9 ساعت صرف مصرف می کنند رسانه های دیجیتال (واشنگتن پست).

برای دستیابی به مخاطبانی که به طور فزاینده ای برای کسب اطلاعات و سرگرمی به اینستاگرام ، یوتیوب ، اسنپ چت ، فیس بوک و چندین سیستم عامل رسانه اجتماعی دیگر اعتماد می کنند ، مارک ها و شرکت های برتر امروزی در حال توسعه استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند که برای افزایش تعامل با کاربران رسانه های اجتماعی و افزایش آگاهی از برند از طریق تعاملات اجتماعی ، گفتگوها و اشتراک گذاری با این وجود ، قبل از سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، درک دقیق چرایی موثر بودن این شکل از بازاریابی و همچنین تمایز بین بازاریابی شبکه های اجتماعی و سایر اشکال تبلیغات دیجیتال مهم است.
شیوع بازاریابی رسانه های اجتماعی امروز
گرچه ممکن است از 5 سال پیش استفاده از مخاطب در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به عنوان یک استراتژی نوآورانه در نظر گرفته شود ، اکنون بیشتر مارک های رقابتی اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی را به عنوان جنبه حیاتی استراتژی بازاریابی دیجیتال بزرگتر تشخیص می دهند. بررسی اخیر در مورد نزدیک به 4000 بازاریاب و صاحبان مشاغل نشان داد که 96٪ از شرکت کنندگان از بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و 92٪ از نظرسنجی ها معتقدند که بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای موفقیت در تجارتشان مهم است (Social Media Examiner). مطالعه دیگری که توسط مرکز تحقیقات پیو انجام شد ، نشان داد که بیش از 90 درصد مارک ها در حال حاضر از دو یا چند شبکه اجتماعی (Adweek) استفاده می کنند.
انواع مختلف کمپین ها و استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند است زیرا به مردم امکان می دهد از طریق به اشتراک گذاشتن فیلم های فیس بوک ، عکس های اینستاگرام ، فیلم های یوتیوب ، داستان های Snapchat و سایر اشکال محتوا با دوستان و پیروان خود با دیگران ارتباط برقرار کرده و با آنها درگیر شوند. برای مارک ها ، استفاده از این مکالمات اجتماعی راهی ارزشمند برای افزایش مواجهه شرکت ، ایجاد هویت تجاری مثبت و ادغام نام و / یا محتوای یک مارک در میلیون ها تعامل رسانه های اجتماعی است.
بنابراین ، صرفاً ایجاد و انتشار محتوای عالی ، نمی تواند از توصیه ها / اشتراکات Word Of Mouth (WOM) رسانه های اجتماعی بهره ببرد و تعداد مصرف کنندگان را که به طور بالقوه می توانند با یک نام تجاری و محتوای آن درگیر شوند ، به شدت محدود می کند. برخی از استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی که به ایجاد انگیزه در مخاطبان برای به اشتراک گذاشتن محتوا کمک می کنند شامل موارد زیر است:

کمپین های HASHTAG
ایجاد هشتگ مارک دار یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش دید برندها در مخاطبان شبکه های اجتماعی است و اکنون بسیاری از شرکت ها از کمپین های هشتگ مارک دار برای الهام بخشیدن به مخاطبان برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای مربوط به برند خود استفاده می کنند.

مسابقه ها و مسابقه ها
میزبانی یک مسابقه یا توزیع کدهای تبلیغاتی می تواند باعث ایجاد هیاهوی اجتماعی شود و کاربران شبکه های اجتماعی را ترغیب به اقدامی خاص کند. شرکت ها می توانند از مسابقات ، قرعه کشی ها و برنامه های تبلیغاتی برای ایجاد انگیزه در پیروان برای تولید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یا به اشتراک گذاشتن محتوای مارک در کانال های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند.

فیلم های مجازی
برای افزایش میزان مواجهه ، بسیاری از مارک ها محتوایی را ایجاد می کنند که میلیون ها نفر از آنها در کانال های رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. اگرچه دشوار است که بدانید کدام عکس ، فیلم یا توییت "ویروسی می شود" ، اما تولید محتوای بسیار قابل تبادل ، خلاق ، خنده دار و / یا تکان دهنده اغلب یک استراتژی موثر برای دسترسی به مصرف کنندگان جدید و تسهیل مکالمات اجتماعی است.
تصاحب شبکه های اجتماعی شامل اجازه دادن به یک کاربر شبکه های اجتماعی (اغلب افراد مشهور ، تأثیرگذار دیجیتال یا متخصص) برای کنترل یک کانال رسانه ای متعلق به یک برند برای مدت زمان مشخص است. این استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند با در معرض دید قرار دادن شرکت در معرض مخاطبان جدید ، محتوای و یا کانال یک مارک تجاری را تقویت کند. بازاریابی ویدیویی در ویرگول
بازاریابی رسانه های اجتماعی: متعلق به خود در مقابل درآمد در مقابل رسانه پرداخت شده
دانستن تفاوت های بین رسانه های کسب شده ، رسانه های متعلق به خود و رسانه های پولی (و همچنین مکانی که این سه نوع بازاریابی می توانند با هم تداخل داشته باشند) به بازاریابان و مارک ها کمک می کند تا درک کنند که بازاریابی در شبکه های اجتماعی از سایر تبلیغات رسانه های دیجیتال / رسانه های اجتماعی متفاوت است:

رسانه های متعلق به خود
رسانه متعلق به هرگونه محتوا یا ویژگی های دیجیتالی کنترل شده توسط مارک ، از جمله وب سایت ها ، صفحات / حساب های رسانه های اجتماعی ، وبلاگ های شرکت و غیره تعریف می شود. از آنجا که مارک ها می توانند از طریق محتوای رسانه متعلق به خود مستقیماً با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند ، توسعه مواد عالی رسانه ای بسیار کارآمد است راهی برای شرکتها برای تقویت هویت خود و ارائه ارزش (در قالب اطلاعات و / یا سرگرمی) به مصرف کنندگان.

رسانه های کسب شده
رسانه کسب شده هر نوع رسانه مربوط به مارک تجاری است - اشتراک اجتماعی ، بازپخش ، بازتوییت ، بازبینی های مثبت ، محتوای تولید شده توسط کاربر ، ذکر روابط عمومی - که از کاربران شبکه های اجتماعی نشات می گیرد ، نه از خود برند. همچنین به عنوان بازاریابی "دهان به دهان" که معمولاً به آن اشاره می شود ، رسانه های کسب شده به برندها کمک می کنند تا با بهره گیری از نفوذ کاربران شبکه های اجتماعی و استفاده از پیامدهای اجتماعی خود برای افزایش مواجهه ، مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند.

رسانه پرداخت شده
تبلیغات بنری ، تبلیغات پیش از پخش یوتیوب ، ارسال های تبلیغاتی با مارک در کانال های تأثیرگذار رسانه های اجتماعی و پرداخت هزینه برای تبلیغ محتوای مطالب ، همگی نمونه هایی از رسانه های پولی هستند. مانند تبلیغات سنتی ، رسانه های پولی با افزایش تعداد افرادی که رسانه های پولی را می بینند (و به طور بالقوه با آنها تعامل دارند) به افزایش کارایی یک کمپین یا محتوای محتوایی کمک می کنند.
نمونه های موفق کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق
اگر به خوبی انجام شود ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند مقادیر زیادی جذب کاربر ، هزاران (یا میلیون ها) اشتراک اجتماعی و / یا محتوای ارزشمند تولید شده توسط کاربر را ایجاد کند. از آنجا که سیستم عامل ها و شبکه های رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای مملو از محتوا می شوند ، اکنون ضروری است که مارک ها کمپین های خلاقانه و محتوای جذاب و قابل اشتراکی ایجاد کنند.
VIDEO THIRILLIST VIRAL حامیان مالی SMITH & FORGE HARD CIDER
یک نمونه بارز از رسانه های کسب شده از طریق تبلیغات موثر در رسانه های اجتماعی ، فیلم "Old Man Strength" اسمیت و فورج Hard Cider از نفوذ و تعامل مخاطبان Thrillist برای ایجاد پاسخ ویروسی و میلیون ها اشتراک اجتماعی استفاده کرد. در کمتر از یک هفته ، ویدئوی مورد حمایت تجاری بیش از 75 میلیون بازدید از ویدیوی فیس بوک ، 1.2 میلیون اشتراک فیس بوک و 330 هزار بازدید از YouTube به دست آورد
DANIEL WELLINGTON LEVERAGES محتوای تولید شده توسط کاربر
تولید کننده ساعت Daniel Wellington با درخواست از مصرف کنندگان برای ارسال عکس های اینستاگرامی از خود با ساعت های دانیل Wellington (نمونه ای از محتوای تولید شده توسط کاربر یا UCG) ، کانال اینستاگرام این برند را رشد داده و محتوای آنها را با هشتگ های مارک دار #DanielWellington ، #DWPickoftheDay و دیگران برچسب گذاری کرده است. . استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی Daniel Wellington که نمونه ای عالی از تبدیل مارک تجاری به رسانه های متعلق به مارک تجاری است ، بیش از 860 هزار قطعه محتوا تولید کرده و بیش از 2.3 میلیون نفر از دنبال کنندگان اینستاگرام را به دست آورده است.
TACO BELL با ایجاد "TACO EMOJI ENGINE" جدید TACO EMOJI را جشن می گیرد
رهبر QSR ، Taco Bell ، برای بهره گیری از هیجان مربوط به انتشار ایموجی taco که مدتها انتظار آن را می کشید ، یک "موتور emoji تاکو" را ایجاد کرد که به طور خودکار کاربران توییتر را یکی از 600 محتوای منحصر به فرد هنگام ارسال توییت بهtacobell برای یک emoji taco + هر گونه شکلک های دیگر (به مثال بالا مراجعه کنید). تاکو بل "موتور تاکو" را برای تشویق مخاطبان شبکه های اجتماعی به کشف و به اشتراک گذاری محتوای مارک دار با دوستان و پیروان خود (Adweek) توسعه داد.

ساخت فیلم به عنوان بخشی موثر از استراتژی بازاریابی COVID-19

5 استراتژی بازاریابی ویدیویی برای یک جهان بصری

6 راه برای ایجاد یک موشن گرافیک پویا

های ,، ,اجتماعی ,رسانه ,ها ,شبکه ,های اجتماعی ,رسانه های ,شبکه های ,می کنند ,مارک ها ,اشتراک گذاری محتوای ,برای افزایش مواجهه

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مقابله با کرونا مزون مُدینه طراحی و دوخت انواع لباس مجلسی عروس نامزدی فروشگاه صنایع دستی پینار جنبش مرصوص خرید کتاب های آموزشی روزگذر محصولات ساختتمانی دکتر تامین سریال های شبکه نمایش خانگی جالیز